O autorze
Norbert Oruba - ekspert ds. marketingu, publicysta i blogger.

Obecnie Marketing & Advertising Manager w ArcoSport, gdzie dba o promocję marek Nike, adidas i Reebok. Ambasador i New Media Consultant szwajcarskich producentów zegarków Glycine i Aerowatch na terytorium Polski. Wcześniej obejmował stanowisko Marketing Managera i Rzecznika Prasowego największych projektów niemieckiego przedsiębiorstwa Tec-Attack oraz Copywritera w firmie LuxTime.

Autor licznych publikacji poświęconych tematyce marketingu i PR, które ukazały się m.in. w czasopismach i portalach Marketer+, NowyMarketing, Harvard Business Review Polska, PRoto i MarketingProgress.

Bloguje w serwisie INN:Poland oraz w na:Temat i norbertoruba.pl

Ukończył socjologie, politologie i dziennikarstwo na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

Norbert Oruba w social mediach:
Facebook
Facebook fanpage
Twitter
LinkedIn
Instagram

Instagram wprowadza możliwość tworzenia ankiet

Internet
Instagram umożliwił swoim użytkownikom tworzenie ankiet w Stories. To kolejna i dość dobrze dopracowana funkcja, która skrywa w sobie spory potencjał biznesowy.

Zrzeszający 800 milionów użytkowników Instagram, to serwis, który doskonale wpisuje się w obecne trendy polegające na prezentacji treści w formie wizualnej. Zdecydowana większość firm prowadzących działania marketingowe w social mediach ma świadomość, że Instagram ma duży potencjał promocyjny. Przejęcie Instagrama przez władze Facebooka zaowocowało wprowadzeniem nowych funkcjonalności np. takich jak Stories. Z każdym dniem rośnie liczba marek, które decydują się na rozszerzenie swoich działań promocyjnych poprzez regularne korzystanie z rozsławionej funkcji Instagrama.

Uważam, że najwięcej marek korzystających ze Stories przede wszystkim skupia się na prezentacji swojej oferty produktowej. Pewnie sporo też pokazuje istotne momenty z życia firmy. Ponadto w modzie nadal jest czasowe przekazywanie kont firmowych różnym osobom, aby je poprowadzili. Myślę, że powyższe w pewnym sensie zdominowało Instagram, a wszystko inne, wraz z User-generated Content zaczyna zanikać.

Wprowadzenie ankiet do Stories, sprawi, że marki będą mogły w zasadny sposób prezentować nawet dwa różniące się od siebie produkty jednocześnie i angażować użytkowników standardowym pytaniem oferowanym przez funkcję lub stworzyć własne i zamieścić w nim nawet emoji. Ankieta zniknie po 24 godzinach od chwili jej publikacji. Najwyraźniej twórcy nowej funkcji mieli świadomość, że dynamika pracy działów marketingu na całym świecie jest dość duża i marketrzey nie poświęcaliby dużo czasu na stworzenie estetycznego contentu, który charakteryzuje się tak krótką obecnością w sieci.

Podoba mi się to, że nie trzeba dostosowywać contentu wizualnego do ankiety. Ankietę można nałożyć na dowolne miejsce naszego materiału, aby zachować wszelkie walory estetyczne. Ponadto przy tworzeniu ankiet można wykorzystać nowość, jaką jest pipeta, która zezwala na szybkie dostosowanie barwy tekstu. Natomiast drugim udogodnieniem jest możliwość wyrównywania treści nakładanych na nasz content, żeby całość dobrze się komponowała. Korzystając z tego odniosłem wrażenie, że funkcja trochę przypomina tę znaną z Canvy. Szkoda tylko, że obecnie mogą z niej skorzystać tylko użytkownicy smartfonów z systemem iOS.

Jednak najbardziej interesująco prezentują się statystki. Głosujący może zobaczyć je od chwili oddania głosu aż do zakończenia ankiety. Natomiast marka otrzyma informacje o ilości oddanych głosów oraz o tym kto, na jaką odpowiedź głosował.

Uważam, że ta funkcja może sprawić, że na Instagramie zaczną cieszyć się większą popularnością konkursy, których ostatnio chyba coraz mniej. Ponadto marki po sprawdzeniu statystyk będą mogły przygotowywać lepiej dopasowane oferty promocyjne do swoich grup odbiorców, a nawet bezpośrednio dotrzeć do konkretnej osoby z przygotowaną specjalnie dla niego ofertą indywidualną.

Chcesz ze mną o tym porozmawiać? Napisz do mnie na Twitterze.
Trwa ładowanie komentarzy...